PPSz wiecznie zywy?
J.F.
2004-04-07 12:10:05 UTC
Post by Michal Grodecki
Post by Stefan Siudalski
jeśli dobrze rozumiem to sprawność prochu wynosi 25% czyli jeśli pocisk
opuszcza lufę z energią 500J to znaczy że 1500J [...]
Chyba dało by się oszacować. Wydaje mi się że poza ciepłem i wyrzuceniem
pocisku z lufy energia idzie głównie na ruch zamka i wyrzucanie łusek.
Termodynamiki tym nie oszacujesz.
Zamek z luska przejmuje energie proporcjonalnie mniejsza do stosunku
mas - po czym oddaje ja do lufy przy domknieciu.

Najprosciej to by chyba bylo policzyc energie prochu i odjac
energie pocisku. Mielibysmy gorne ograniczenie. Jaka jest
energetycznosc prochu i ile wazy ladunek w pepeszy ?
Post by Michal Grodecki
Wysokośc na jaką wyrzuca łuski można zmierzyć choćby na "stopklatce"
materiału filmowego i obliczyć energię potrzebnę na wyrzucenie
Zamek z zasady chyba nie przekracza 20m/s. Luska po wyrzutniku moze
miec wiecej .. ale w koncu nie moze stanowic zagrozenia dla kolegow.
To sa jakies ulamkowe sprawy.

J.
J.F.
2004-04-07 12:10:06 UTC
PPSza miał zbyt dużą szybkostrzelność i zbyt mała powierzchnię chłodzącą lufy
więc przy krótkich seriach jeszcze nie nagrzewała się tak aby roszerzenie
lufy miało wpływ na celność i przebijalność
po wystrzeleniu magazynka - mozesz obejrzeć filmy w internecie lufa paruje
ja tłumik samochody co do kałuży wjechał
ponieważ nie jest czerwona to znaczy że nie osiągneła tych 550 stopni ale
300-400 jest możliwe jak nic
to teraz weź tabele i zobacz jak wygląda kaliber lufu rozgrzanej do
temperatury 400 st
A mozna prosic o podanie danych z tabeli ?
I czy uwzgledniaja roznice miedzy rozgrzana lufa na dluzszym
strzelaniu, a wywaleniem jednorazowym calego magazynka ?

Bo bez uwzglednienia gradientow to przy wspolczynniku rozszerzalnosci
stali 10^-5/K, to 9mm przybedzie 0.036 mm - chyba tolerancja wykonania
pocisku jest wieksza ? Czy moze stal analogiczna ma inne rozszerzanie?
:-)

J.
Michal Grodecki
2004-04-07 12:37:22 UTC
Post by J.F.
Post by p***@radio.com.pl
Michał:>
Fakt, paruje zdrowo. Ale takiej temperatury o jakiej piszesz nie osiągnie.
Znowu będziemy wałkować chore teorie?
Jak puknąłem kiedyś z mocno naoliwionego Huntera 30 szybkich kulek to waliło z
niego jak z wezuwiusza. I co z tego wynika? Tylko tyle, że by nie przesadzać ze
smarami płynnymi.
A jaki smar/olej ?
Bo imho niektore przy 200 C beda zdrowo dymic.
Wczoraj na strzelnicy lekko zadymiła nam wiatrówka - NRD-owski Haenkel.
Kumpela walnęła raz po razie około 20 strzałów, dym był lekki, ale
widoczny przy ładowaniu. Nie parzyła w palce, ale było czuć że miejscami
jest zdrowo nagrzana. Nie wiem czym była smarowana.
Efekt oczywiście dużommniej widoczny, ale wygląda na to że zjawisko może
zajśc nawet w temperaturach rzędu kilkudziesięciu stopni C.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
REMOV
2004-04-07 13:08:40 UTC
Post by J.F.
Bo sa rozwiazania lepsze [w tym - tansze !].
No nie wiem czy muszkiet, proch i kule taniej nie wyjd± ni¿ kbk G36
dajmy na to :o)
Post by J.F.
Ale to nie oznacza ze sa 100 razy lepsze, ani 2x lepsze, a 10%
lepsze to jeszcze nie powod do przegrania wojny.
Mo¿esz mi pokazaæ, jak chcesz udowodniæ, ¿e kbk AKM jest 10% lepszy od
pm PPSz?
Post by J.F.
Zapominasz chyba o drobnostce - jedna wojne, i to duza, przy
pomocy PPSz wygrano.
"Za pomoc±"*. Poza tym nie, nie zapominam - po prostu pistolety
maszynowe by³y wówczas jedyn± lekk± i szybkostrzeln± broni± po obu stronach
konfliktu. Do czasu pojawienia siê karabinków automatycznych, zreszt± masz
przyk³ad z ZSRR z chwil± przyjêcia do uzbrojenia broni strzelaj±cej nabojem
po¶rednim z ich armii pm zupe³nie zniknê³y! Wróci³y do ³ask dopiero w
latach '90.
Post by J.F.
A taki M16 nawet glupiego wietnamu nie wygral :-)
Równie dobrze mo¿na powiedzieæ, ¿e kbk AKM to broñ do niczego, bo
g³upiego Afganistanu nie wygra³a.
Post by J.F.
No - i to moze byc istotny czynnik.
Masa, wielko¶æ, amunicja, parametry. I teraz sobie porównaj do
karabinków automatycznych.

REMOV

* - Zwrot "za pomoc±" ³±czy siê z przedmiotami (u¿ywanymi jako narzêdzia);
"przy pomocy" ³±czy siê z osobami (przy wspó³pracy których realizowana jest
czynno¶æ).
Artur Drzewiecki
2004-04-07 14:51:55 UTC
Post by Michal Grodecki
Efekt oczywiście dużommniej widoczny, ale wygląda na to że zjawisko może
zajśc nawet w temperaturach rzędu kilkudziesięciu stopni C.
Wszystko zależy od składu i przeznaczenia materiału smarowniczego.
Łowca politpoprawusiów.

Astario
2004-04-07 18:31:50 UTC
Post by REMOV
Post by Speedy
Z tego co wiem PPSz by³y produkowane po wojnie w Iranie.
Mhm, zdaje siê, ¿e po wojnie ju¿ do naboju 9mm Para.
Co¶ jak ta niemiecka wojenna przeróbka czyli MP-41 (r)?
http://wilk.wpk.p.lodz.pl/~whatfor/anowe/ppsz_ger1.gif
/.../

A propos linków do zdjêæ, to nie widzia³e¶ jakich¶ innych aktualnych
irackich z broni± z magazynkiem bêbnowym?
Bo mi widz±c w jakiej¶ TV Irakijczyka maj±cego tak± broñ wydawa³o siê, ¿e
jej przód przed magazynkiem by³ - powiedzmy - bardziej ka³asznikowopodobny
ni¿ pepeszowy.
Mo¿e jakie¶ kolejne wynalazki made China czy Iran?

Pozdrawiam

Astario
Stefan Siudalski
2004-04-07 18:48:10 UTC
Post by Michal Grodecki
Ale chyba nie uda sie zmierzyć rozkładu temperatury "w poprzek lufy" -
choćby żeby złapać różnicę wewnątrz i na zewnątrz. A to też (gradienty
poprzeczne temperatury) ma wpływ na odkształcanie się lufy, a więc i na
celność.
wzdłuż jestem wstanie zmierzyć praktycznie co centymetr i nawet u dołu i u
góry czyli jak pracuje lufa wyginając się
pomiar z dokładnością zapisywania danych czyli jeśli jest to 10 punktów co
około 30 sekund - mówię o prostym pomiarze bez aparatury automatycznie
rejestrującej
pomiar wnętrze - zewnętrze nie ma sensu i możliwości - tylko - zewnętrzna
część lufy
nie ma sensu bo jeśli ścianka lufy to chyba od 6 do 4 mmm to nawet gradient
chwilowy na poziomie 2000 stopni - to temperatura gazów- w czasie odczytu
wyrówna się - zresztą można odczytywać przez kilkanaście minut po
zakończeniu strzelania i wtedy można zorientować się jak ten gradient
poprzeczny wpływa na opóźnienie podgrzewania się zewnętrznej strony lufy
SJS
Mikolaj Machowski
2004-04-07 21:48:24 UTC
A propos linków do zdjęć, to nie widziałeś jakichś innych aktualnych
irackich z bronią z magazynkiem bębnowym?
Bo mi widząc w jakiejś TV Irakijczyka mającego taką broń wydawało się, że
jej przód przed magazynkiem był - powiedzmy - bardziej kałasznikowopodobny
niż pepeszowy.
Były i pepesze i kałasznikowopodobne. O takich magazynkach to nie tak
dawno było nawet na grupie.

m.
--
Matrix 1: There is no spoon
Matrix 2: There is no lipstick
Matrix 3: There is no point (Dorota Guttfeld)
Astario
2004-04-08 08:27:22 UTC
Post by Astario
[...]
Post by Astario
ni¿ pepeszowy.
By³y i pepesze i ka³asznikowopodobne. O takich magazynkach to nie tak
dawno by³o nawet na grupie.
No w³a¶nie tak mi wygl±da³o, ¿e to nie pepesza.
Dziêki, poszukam.

Pozdrawiam

Astario
REMOV
2004-04-08 09:15:22 UTC
Do kbk AKM masz normalne, metalowe magazynki bêbnowe na 75nb (pierwotnie
projektowane dla RPK, wpisz po prostu "RPK" w okno wyszukiwarki Google,
nastêpnie kliknij na grafika i znajdziesz bez problemu). Takich magazynków
na przyk³ad u¿ywali bandyci w Magdalence.

REMOV
Astario
2004-04-08 12:39:42 UTC
Post by REMOV
[...]
Dziêki.
Tak siê przyzwyczai³em do tych normalnych wygiêtych 30-tek, ¿e nawet nie
szuka³em, czy s± okr±g³e.
A ten szczegó³ z Magdalenki jako¶ przeoczy³em.

Z wszystkich RPk ten model akurat chcia³bym mieæ:

www.dinakaran.com/.../starprof/ simran/simren8.jpg

Pozdrawiam

Astario
Maciek 'Babcia' Dobosz
2004-04-09 07:27:02 UTC
Do kbk AKM masz normalne, metalowe magazynki bębnowe na 75nb (pierwotnie
projektowane dla RPK, wpisz po prostu "RPK" w okno wyszukiwarki Google,
następnie kliknij na grafika i znajdziesz bez problemu). Takich magazynków
na przykład używali bandyci w Magdalence.
Nie magazynków tylko magazynka. I nie używali tylko znaleziono taki
magazynek w pogożelisku.

Zdrówko
--
Maciek 'Babcia' Dobosz
Warszawski Klub Paintballowy "Ranger"
http://paintball.info.pl/
REMOV
2004-04-09 09:11:44 UTC
Nie magazynków tylko magazynka. I nie u¿ywali tylko znaleziono taki
magazynek w pogo¿elisku.
Byæ mo¿e. Na zdjêciach by³y resztki AKMS bez magazynka a zaraz obok
le¿a³ ów bêben na 75 naboi, inne broñ nadal magazynki mia³a w gniazdach.
http://www.mswia.gov.pl/fullimages/magdalenka_3_f.jpg

http://www.kgp.gov.pl/gazeta/gazeta/2003/10/jedynka.htm
"W zgliszczach znaleziono prawdziwy arsena³ - by³o tam oko³o 30 jednostek
broni i to najwy¿szej klasy, m.in. pistolety maszynowe UZI, Skorpion i
Ka³asznikow. Do tego ostatniego zainstalowany by³ okr±g³y magazynek
mieszcz±cy 72 pociski."

REMOV
Maciek 'Babcia' Dobosz
2004-04-09 13:35:01 UTC
Post by Maciek 'Babcia' Dobosz
Nie magazynków tylko magazynka. I nie używali tylko znaleziono taki
magazynek w pogożelisku.
Być może. Na zdjęciach były resztki AKMS bez magazynka a zaraz obok
leżał ów bęben na 75 naboi, inne broń nadal magazynki miała w gniazdach.
http://www.mswia.gov.pl/fullimages/magdalenka_3_f.jpg
http://www.kgp.gov.pl/gazeta/gazeta/2003/10/jedynka.htm
"W zgliszczach znaleziono prawdziwy arsenał - było tam około 30 jednostek
broni i to najwyższej klasy, m.in. pistolety maszynowe UZI, Skorpion i
Kałasznikow. Do tego ostatniego zainstalowany był okrągły magazynek
mieszczący 72 pociski."
Bardziej wierzę w relację bezpośrednich uczestników zdarzeń niż w
komunikaty KGP ;-)

Zdrówko
http://paintball.info.pl/
wieols
2004-04-09 22:08:03 UTC
Post by REMOV
Byæ mo¿e. Na zdjêciach by³y resztki AKMS bez magazynka a zaraz obok
le¿a³ ów bêben na 75
Ka³asznikow. Do tego ostatniego zainstalowany by³ okr±g³y magazynek
mieszcz±cy 72 pociski."
Bardziej wierzê w relacjê bezpo¶rednich uczestników zdarzeñ ni¿ w
komunikaty KGP ;-)
Twój wybór komu wierzysz, ale faktu ¿e wspomniany okr±g³y magazynek ma
pojemno¶æ
72 naboje nie da siê podwa¿yæ.

pozdrawiam ¶wiatecznie

Szelest
REMOV
2004-04-09 22:09:47 UTC
Ekhm... ten magazynek ,a pojemno¶æ 75 (to jest standard z RPK), a nie 72
nabojów. W tym tek¶cie MONu jest b³±d.

REMOV
p***@radio.com.pl
2004-04-10 08:48:25 UTC
REMOV
Ekhm... ten magazynek ,a pojemność 75 (to jest standard z RPK), a nie 72
nabojów. W tym tekście MONu jest błąd.
Fajny jest ten bębem.
Ale tym, którzy uważają, że najważniejsi są "operatorzy" pomalowani szuwaksem
nie będzie się podobał. Naboje grzechoczą w nim jak sześciocalowa haubica na
żelaznych kołach ciągnięta po bruku przez szóstke koni.

pp
< Poprzednia strona
Strona 3 z 3