Discussion:
OT Urzednik MSZ sugeruje akcje zbrojna na Bialorusi :-(
(Wiadomość utworzona zbyt dawno temu. Odpowiedź niemożliwa.)
Micha³ Buslik
2004-10-18 11:08:01 UTC
W kategorii ciekawostki ale groznej - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych uznal ze " zmiana dyktatury na Bialorusi i
wprowadzenie demokracji w sposob taki jak mialo to miejsce w iraku byla by
pozadana i w interesie tak narodu bialoruskiego jak i spolecznosci
miedzynarodowej choc nalezy to potraktowac jako ostatecznosc "

Przyznam szczerze ze po raz kolejny jestem zdumiony wypowiedziami tego pana

Niechby cos takiego wypowiedzial wzgledem RP jakis minister bialoruski czy
nie daj boze rosyjski ...
Lukasz Rzepinski
2004-10-18 11:16:40 UTC
To dopiero w 2010 jak ju¿ bêdziemy mieli dobrze skompletowane F-16tki.

A tak serio to powinna za tak± wypowiedŒ polecieæ jego g³owa.
Micha³ Buslik
2004-10-18 11:25:06 UTC
U¿ytkownik "Lukasz Rzepinski" <l.rzepinski(usunto)@hypermedia.pl(usun)>
napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Lukasz Rzepinski
A tak serio to powinna za tak± wypowiedŒ polecieæ jego g³owa.
on nie pierwszy raz plecie w ten desen
przy okazji bieslanu plotl o tym ze " zycie dzieci wladze FR zlozyly na
oltarzu autorytarnego zwrotu" , pamietam jak dzis ta figure stylistyczna :-(
a dziennikarz w tv za kazdym razem potakujaco kiwa glowa , zero oburzenia

ciekawe czy bialoruskie MSZ wylowi ta wypowiedz , mozna ja uznac jako jawnie
nieprzyjazny gest co najmniej
Komarek
2004-10-18 15:02:57 UTC
To dopiero w 2010 jak już będziemy mieli dobrze skompletowane F-16tki.
A tak serio to powinna za taką wypowiedź polecieć jego głowa.
Tak jest, chyba że są opracowane plany i decyzję już pojęto.

pozdr
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.militaria
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 15:19:54 UTC
A tak serio to powinna za taka wypowiedz poleciec jego glowa.
Tak jest, chyba ze sa opracowane plany i decyzje juz pojeto.
Wtedy tym bardziej powinna poleciec jego glowa!
Komarek
2004-10-18 15:53:11 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Wtedy tym bardziej powinna poleciec jego glowa!
Dlaczego?

Może na naszych oczach zaczyna się przygotowanie arty... tfu, propagan-
dowe operacji wyzwoleńczej

pozdr
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.militaria
Aga Bej
2004-10-18 16:18:45 UTC
Post by Komarek
Post by m***@alpha.net.pl
Wtedy tym bardziej powinna poleciec jego glowa!
Dlaczego?
Mo¿e na naszych oczach zaczyna siê przygotowanie arty... tfu, propagan-
dowe operacji wyzwoleñczej
Raczej strza³ ostrzegawszy przd dziób...
--
Ksi±¿ê Stepów, S³oñce Mongolii, Najwiêkszy Chan na Zachód od Koluszek
Aga Bej
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 16:16:34 UTC
Post by Komarek
Dlaczego?
Moze na naszych oczach zaczyna sie przygotowanie arty... tfu, propagan-
dowe operacji wyzwolenczej
IMO - nieprawdopodobne.

USA sa zajete na najblizsze kilka lat, UE nie ma odpowiednich srodkow,
i nie zgromadzi ich przez najblizsze iks lat, Polska nie ma dosc sily
a i Rosji by sie bala...

Jakas koalicja ad hoc, Polsko-Niemiecka na przyklad - moze i by dala
rade, ale nic na to nie wskazuje zeby sie takie bliskie sojusze tworzyly.
Pozostaje problem "Rosji by sie bala".

Poza tym - NAJPIERW musza Bialorusini chciec takiej operacji,
a to jest mozliwe dopiero kiedy zobacza sukces gospodarczy na Litwie
i w Polsce, polaczony z brakiem sukcesu gospodarczego w Rosji.

A to bedzie ciezko, bo ropa dzis po 60 dudkow za barylke.
Jesli bedzie to trwale, to Rosja dzieki wojnie w Iraku bardzo, ale
to bardzo sie wzmocni.

Wniosek: Nieudana wojna w Iraku paradoksalnie przyczyni sie do
wzrostu gospodarczego Rosji, i w zwiazku z tym do prorosyjskiego
nastawienia Bialorusi (a moze i Ukrainy? Moldawi?). W konsekwencji
mozliwosci ktore sie rysuja:
- Powstrzymanie ekspansji UE na wschod.
- Wzrost sily Rosji, konsolidacja republik i podporzadkowanie sobie
bylych republik, dzis niezaleznych panstw.

I znowu bedziemy przedmurzem.
:-(

Michal
Komarek
2004-10-18 16:32:04 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Post by Komarek
Dlaczego?
Moze na naszych oczach zaczyna sie przygotowanie arty... tfu, propagan-
dowe operacji wyzwolenczej
IMO - nieprawdopodobne.
USA sa zajete na najblizsze kilka lat, UE nie ma odpowiednich srodkow,
i nie zgromadzi ich przez najblizsze iks lat, Polska nie ma dosc sily
a i Rosji by sie bala...
Jakas koalicja ad hoc, Polsko-Niemiecka na przyklad - moze i by dala
rade, ale nic na to nie wskazuje zeby sie takie bliskie sojusze tworzyly.
Pozostaje problem "Rosji by sie bala".
Poza tym - NAJPIERW musza Bialorusini chciec takiej operacji,
a to jest mozliwe dopiero kiedy zobacza sukces gospodarczy na Litwie
i w Polsce, polaczony z brakiem sukcesu gospodarczego w Rosji.
A to bedzie ciezko, bo ropa dzis po 60 dudkow za barylke.
Jesli bedzie to trwale, to Rosja dzieki wojnie w Iraku bardzo, ale
to bardzo sie wzmocni.
Wniosek: Nieudana wojna w Iraku paradoksalnie przyczyni sie do
wzrostu gospodarczego Rosji, i w zwiazku z tym do prorosyjskiego
nastawienia Bialorusi (a moze i Ukrainy? Moldawi?). W konsekwencji
- Powstrzymanie ekspansji UE na wschod.
- Wzrost sily Rosji, konsolidacja republik i podporzadkowanie sobie
bylych republik, dzis niezaleznych panstw.
I znowu bedziemy przedmurzem.
:-(
Oj, ty tworzysz taki poważne analizy, a cały ten temat nie nadaje
się do poważnego komentowania. Jeżeli pan wiceminister powiedział
to co zacytowano to należy go zdymisjonować i tyle (za jakis czas
oczywiscie)

pozdr
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.militaria
Antey
2004-10-18 16:41:12 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
IMO - nieprawdopodobne.
Zgadzam siê.
Post by m***@alpha.net.pl
Jakas koalicja ad hoc, Polsko-Niemiecka na przyklad
Niemcy docelowo maj± posiadaæ mniej czo³gów, ni¿ Polska
w tej chwili. Nieca³ym 1000 Leopardów 2, niekoniecznie w najnowszych
wariantach, pojedziemy na Bia³oru¶ na starcie z armi± nieporównanie lepiej
przygotowan± ni¿ Iracka ? Z lepszym sprzêtem, nie naruszonym
przez embarga itp. ? I najwa¿niejsze - co w powietrzu ? Eskadra
Typhoonów, Tornada i mo¿e nasze Su-22..... Jak to siê ma do arsena³u,
z którym do Iraku wybra³y siê USA ?
Post by m***@alpha.net.pl
Poza tym - NAJPIERW musza Bialorusini chciec takiej operacji,
a to jest mozliwe dopiero kiedy zobacza sukces gospodarczy na Litwie
i w Polsce, polaczony z brakiem sukcesu gospodarczego w Rosji.
Dok³adnie. A to za¶ mo¿emy miêdzy bajki w³o¿yæ.
Post by m***@alpha.net.pl
I znowu bedziemy przedmurzem.
:-(
A to mnie akurat nie martwi - na przedmurzowaniu
Niemcy jako¶ ¿le nie wysz³y. O ile wiêc z przedmurza
nie zmienimy siê w pole walki, to ja jestem za.

--
Pozdrawiam,
-< Antey >-
"Walking through the valley of death, "
"I shall not fear, "
"For I am at 80,000 feet and climbing..."
Mikolaj Machowski
2004-10-18 22:15:16 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
A to bedzie ciezko, bo ropa dzis po 60 dudkow za barylke.
55. Ale to dziś. Być może za tydzień...
Post by m***@alpha.net.pl
Jesli bedzie to trwale, to Rosja dzieki wojnie w Iraku bardzo, ale
to bardzo sie wzmocni.
Wniosek: Nieudana wojna w Iraku paradoksalnie przyczyni sie do
wzrostu gospodarczego Rosji, i w zwiazku z tym do prorosyjskiego
nastawienia Bialorusi (a moze i Ukrainy? Moldawi?). W konsekwencji
Zauważ, że już w tej chwili:
- na Litwie zwyciężyła partia prowadzona przez człowieka z rosyjskimi
korzeniami
- Białoruś - wiadomo; poza tym nie przesadzałbym z tymi demokratycznymi
dążeniami. Łukaszenko wybory sfałszował, ale zapewne w niewielkim
stopniu.
- Ukraina. Wszyscy czekamy.
- Azja Środkowa. To satrapie gdzie nawet, mimo że USA wstawiło nogę to
Moskwa przez wiele lat będzie miała silne wpływy.
- Łotwa, Estonia. Tu bardziej pro-zachodnio.
- Zakaukazie. Mimo ostatnich porażek Rosji nadal na dwoje babka wróżyła.
Wystarczy, że Saakaszwilemu raz podwinie się noga (a ma wieeele
okazji) i Gruzja z podkulonym ogonem wróci do Moskwy.

m.

ps. Putin z pewnością zaciska kciuki za Busha.
--
Nawet jeśli skończymy w ruinach to było piękne.
Marcin Szczepaniak
2004-10-19 17:52:05 UTC
To dopiero w 2010 jak już będziemy mieli dobrze skompletowane F-16tki.
Nie wiem czy by to przeszlo - wszak bialorus ma bliskie zwiazki
z Rosja. A z drugiej strony czy Putinowi chcialoby sie
angazowac? watpie...
--
z powazaniem "You.re not drunk
Marcin Szczepaniak if you can lie on the floor without holding on"
GSM: +48 661122042 -- Dean Martin
pIOTER
2004-10-18 11:49:01 UTC
Post by Micha³ Buslik
Niechby cos takiego wypowiedzial wzgledem RP jakis minister bialoruski czy
nie daj boze rosyjski ...
a to to prawda

pIOTER
Kuba Link Lenczowski
2004-10-18 11:52:51 UTC
W kategorii ciekawostki ale groznej  - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych uznal ze " zmiana dyktatury na Bialorusi i
wprowadzenie demokracji  w sposob taki jak mialo to miejsce w iraku byla by
pozadana i w interesie tak narodu bialoruskiego jak i spolecznosci
miedzynarodowej choc nalezy to potraktowac jako ostatecznosc "
Czy moglbym prosic o jakies zrodlo?
Kuba
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Witold Zaluska Jr.
2004-10-18 12:24:25 UTC
Post by Micha³ Buslik
W kategorii ciekawostki ale groznej - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych uznal ze " zmiana dyktatury na Bialorusi i
wprowadzenie demokracji w sposob taki jak mialo to miejsce w iraku byla by
pozadana i w interesie tak narodu bialoruskiego jak i spolecznosci
miedzynarodowej choc nalezy to potraktowac jako ostatecznosc "
ech... na ostatniej imprezie Airsoftowej bylo kilku chlopakow z
rezerwy bialoruskiego Specnazu... nie chcialbym z nimi walczyc na
prawde :)
--
Foka
Aga Bej
2004-10-18 12:53:46 UTC
Post by Witold Zaluska Jr.
ech... na ostatniej imprezie Airsoftowej bylo kilku chlopakow z
rezerwy bialoruskiego Specnazu... nie chcialbym z nimi walczyc na
prawde :)
Od znajomego z bractwa rycerskiego s³ysza³em ¿e kiedy pod Grunwaldem po
stronie krzy¿ackiej byli Bia³oruscy ex Specnazowcy to z rozpêdu ma³o bitwy
nie wygrali...
--
Ksi±¿ê Stepów, S³oñce Mongolii, Najwiêkszy Chan na Zachód od Koluszek
Aga Bej
Witold Zaluska Jr.
2004-10-18 12:40:15 UTC
Post by Witold Zaluska Jr.
ech... na ostatniej imprezie Airsoftowej bylo kilku chlopakow z
rezerwy bialoruskiego Specnazu... nie chcialbym z nimi walczyc na
prawde :)
Od znajomego z bractwa rycerskiego słyszałem że kiedy pod Grunwaldem po
stronie krzyżackiej byli Białoruscy ex Specnazowcy to z rozpędu mało bitwy
nie wygrali...
no tak to mniej wiecej wygladalo ;)
jak sie siedzi w bunkrze i slyszysz 10m od siebie "Granata! Granata!"
a pozniej wokol wybuchaja petardy to jest nieciekawie :)
pozniej jeszcze rzucali nozami (ale nie w ludzi ;)) i pare innych
rzecyz pokazali ;)
--
Foka
Pawel Szymanski
2004-10-18 16:44:20 UTC
On 2004-10-18, Witold Zaluska Jr <***@manta.univ.gda.pl> wrote:
[ciach]
Post by Witold Zaluska Jr.
ech... na ostatniej imprezie Airsoftowej bylo kilku chlopakow z
rezerwy bialoruskiego Specnazu... nie chcialbym z nimi walczyc na
prawde :)
Wiesz - bez urazy ale na airosfotwcu bez przeszkolenia wojskowego
to kazdy lepsiejzy zolnierz zrobi wrazenie i kazdy taki zolnierz
skopie asoftowcowi tylek;)


Ever
--
Paweł Szymański
***@invalid.pl
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą,
że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 14:03:12 UTC
Post by Micha³ Buslik
W kategorii ciekawostki ale groznej - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych uznal ze " zmiana dyktatury na Bialorusi i
wprowadzenie demokracji w sposob taki jak mialo to miejsce w iraku byla by
pozadana i w interesie tak narodu bialoruskiego jak i spolecznosci
miedzynarodowej choc nalezy to potraktowac jako ostatecznosc "
Przyznam szczerze ze po raz kolejny jestem zdumiony wypowiedziami tego pana
ZRODLO.
Poprosze o zrodlo.

Czemu? Bo to IMO _moze_ byc wazna sprawa, nie ciekawostka.

Rotfeld to nie jest "po prostu wiceminister".
Wiceministrowie to sie zmieniaja u nas srednio raz na rok, male piwo.
Sprawa jest powazniejsza.

Rade Bezpieczenstwa Narodowego prezydent powolal w grudniu 2000 roku.
W jej sklad weszli m.in. Marek Belka, Ryszard Kalisz, Adam Daniel
Rotfeld, byly komendant KWP w Krakowie gen. Boguslaw Strzelecki oraz
byly szef Sztabu Generalnego WP gen. Henryk Szumski.

Rada ta opracowala podstawowy dokument doktryny obronnej naszego
kraju pt: "Strategia Bezpieczenstwa Narodowego RP".

Zostal on podpisany mniej wiecej rok temu, okreslajac doktryne obronna
RP na najblizsze lata.
( http://www.prezydent.pl/ser/index.php3?tem_ID=6209&kategoria=Archiwum%20kroniki )

Nie wiem jaki procent "Strategii" jest autorstwa prof. Rotfelda,
ale latwo zauwazyc, ze o ile profesor Rotfeld bez przerwy pisze publikacje
na temat polityki bezpieczenstwa, zagranicznej, itd; o tyle pozostali
panowie wchodzacy w jej sklad - maja inne zainteresowania.
Mozna zatem przypuszczac, ze to profesor Adam Daniel Rotfeld jest
glownym ideologiem _proponujacym_ prezydentowi strategie
naszego panstwa.

Doktryna nasza stwierdza, ze w Europie zanikla mozliwosc wybuchu
powaznego konfliktu ktory zagrazalby nam bezposrednio. Jesli wypowiedz
Rotfelda oznacza zmiane jego pogladow, a nie jest tylko jednorazowym
lapsusem, to mozna sie spodziewac, ze nastepna wersja "Strategii"
wygladac bedzie inaczej.

Dosc prawdopodobne, ze wywiad Bialorusi przedstawi Lukaszence
dokumenty, po ktorych sie jakies male czerwone swiatelko zaswieci.

Michal
Micha³ Buslik
2004-10-18 17:34:45 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
ZRODLO.
Poprosze o zrodlo.
wywiad wyemitowany na tvp 3 w pon. w godzinach przedpoludniowych , sadze ze
powtorka z niedzieli
k***@NOSPAM.gazeta.pl
2004-10-18 18:16:02 UTC
Post by Micha³ Buslik
W kategorii ciekawostki ale groznej - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych uznal ze " zmiana dyktatury na Bialorusi i
wprowadzenie demokracji w sposob taki jak mialo to miejsce w iraku byla by
pozadana i w interesie tak narodu bialoruskiego jak i spolecznosci
miedzynarodowej choc nalezy to potraktowac jako ostatecznosc "
Przyznam szczerze ze po raz kolejny jestem zdumiony wypowiedziami tego pana
Niechby cos takiego wypowiedzial wzgledem RP jakis minister bialoruski czy
nie daj boze rosyjski ...
Bez komentarza:(((. Bialorus to całkiem cywilizowany kraj (wbrew pozorom,
choć nie do końca) a w porównaniu z masowymi grobami i ludźmi którzy nie mają
bieżącej wody Iraku to kraj mlekiem i miodem płynący (oczywiście taki nie
jest) przypomina trochę PRL...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Micha³ Buslik
2004-10-18 18:23:15 UTC
Bez komentarza:(((. Bialorus to ca³kiem cywilizowany kraj
wiem , mam daleka rodzine w Minsku , raz nawet bylem za czasow wczesnego
Lukaszenki
powiem tak - "demokracja" porownywalna z ukrainska mniej wiecej , poziom
zycia wyzszy , tak w miescie jak i na prowincji , podobno od tego czasu na
ukrainie jest jeszcze gorzej a na bialorusi lepiej
Bartek
2004-10-19 18:31:39 UTC
Post by Micha³ Buslik
Post by k***@NOSPAM.gazeta.pl
Bez komentarza:(((. Bialorus to całkiem cywilizowany kraj
wiem , mam daleka rodzine w Minsku , raz nawet bylem za czasow wczesnego
Lukaszenki
powiem tak - "demokracja" porownywalna z ukrainska mniej wiecej , poziom
zycia wyzszy , tak w miescie jak i na prowincji , podobno od tego czasu na
ukrainie jest jeszcze gorzej a na bialorusi lepiej
Miałem przyjemność odwiedzić kołchoz towarzysza Łukasznki latem tego roku i
wyglad tego kraju jest dość przygnębiający. Ludzie żyja biednie, pensej w
miastach około 50-70 USD przy cenach około 20-30% nizszych, w sklepach w
zasadze jest wszystko, na ulicach mało prywatnych samochodów, sklepów poza
centum miasta tez nie za wiele, reklam brak, jest szaro i buro, blokowiska
koszmarne - w nocy bardzo słabo oświetlone.
Wioski to bida z nedza, drogi maja nawet OK choć nic sie na nich nie robi i z
czasem sie rozpadna, ruch na nich minimalny.
Propaganda wszechogarniajaca, jest to chyba jedyna dzziedzina dobrze
finansowana.

Pozdrawiam:)

Bartek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Micha³ Buslik
2004-10-19 18:42:55 UTC
U¿ytkownik "Bartek" <***@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

. Ludzie ¿yja biednie, pensej w
miastach oko³o 50-70 USD
czyzby samochodow im w minsku ubylo ?
bo w 1996 r. bylo ich na oko tyle co we wrocku przed 1 maja 2004 :-)

a co do pensji - lekarz ogolny ma w szpitalu na reke ok 250 usd ,
pielegniarka jakies 150 wiec prosze nie przesadzac z tymi 50 usd , tyle to
moze ma robotnik niewykwalifikowany choc i w to jest mi trudno uwierzyc

ps. duzy sowieckoje igristoje kosztowal w tym 96 r. rownowartosc 2 usd :-)
Bartek
2004-10-19 19:06:33 UTC
Post by Bartek
. Ludzie żyja biednie, pensej w
Post by Bartek
miastach około 50-70 USD
czyzby samochodow im w minsku ubylo ?
bo w 1996 r. bylo ich na oko tyle co we wrocku przed 1 maja 2004 :-)
a co do pensji - lekarz ogolny ma w szpitalu na reke ok 250 usd ,
pielegniarka jakies 150 wiec prosze nie przesadzac z tymi 50 usd , tyle to
moze ma robotnik niewykwalifikowany choc i w to jest mi trudno uwierzyc
ps. duzy sowieckoje igristoje kosztowal w tym 96 r. rownowartosc 2 usd :-)
No to moze im w Miśku tyle płaca, na prowincji jest gorzej. W niedzielę u nas
jest wiekszy ruch niż u nich w tygodniu.
5USD to jest tam duuużo pieniedzy.

Pozdrawiam:)

Bartek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Micha³ Buslik
2004-10-19 19:16:55 UTC
5USD to jest tam duuu¿o pieniedzy.
na wsi u moich rodzicow 20 PLN to tez jest duuuuzo pieniedzy , wielu
miejscowych zyje za 50 PLN przez tydzien

A
2004-10-18 19:37:33 UTC
W kategorii ciekawostki ale groznej  - niejaki pan Adam Rotfeld , urzedujacy
wiceminister spraw zagranicznych
Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Łukaszence mogą cmoknąć. Rotfeld ??????
Dobrze kumam ????.

A.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 20:04:54 UTC
Post by A
Rotfeld ??????
Dobrze kumam ????.
Z dniem 23 grudnia Prezydent RP (...) powolal Rade
Bezpieczenstwa Narodowego (...)
"Do rady powolalem osoby, które sa w swoich
dziedzinach znakomitymi ekspertami. Sa nimi: prof. Marek Belka,
ktory bedzie odpowiadal za problematyke bezpieczenstwa
gospodarczego; Ryszard Kalisz - za problemy prawne, legislacyjne i
kontekst harmonizacji prawa polskiego z prawem unijnym; Adam
Rotfeld - za kwestie bezpieczenstwa miedzynarodowego, globalnego;
General Boguslaw Strzelecki i General Henryk Szumski - za sprawy
bezpieczenstwa wewnetrznego (...)"
Za:
( www.prezydent.pl/ser/index. php3?tem_ID=1512&kategoria= )

Kadencja rady - do konca 2005 roku
Za: http://www.bbn.gov.pl/pl/rbn.html

Najwazniejszym dokumentem opracowanym przez rade jest
"Strategia Bezpieczenstwa Narodowego RP", ktory to dokument
zostal on podpisany mniej wiecej rok temu, okreslajac doktryne
obronna RP na najblizsze lata.

Skoro to prof Adam Rotfeld zostal powolany jako "odpowiadajacy
za kwestie bezpieczenstwa miedzynarodowego, globalnego",
to mozna go prawdopodobnie uznac za glownego tworce
naszej "Strategii".
:-\

Michal
Antey
2004-10-18 20:23:49 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Skoro to prof Adam Rotfeld zostal powolany jako "odpowiadajacy
za kwestie bezpieczenstwa miedzynarodowego, globalnego",
to mozna go prawdopodobnie uznac za glownego tworce
naszej "Strategii".
Nie ma siê czym gor±czkowaæ. Postawa s³u¿alcza wobec
Rosji w kraju i na kontynencie utrwali³a siê na dobre, i o jakimkolwiek
wyskoku (s³usznym, czy nie) w tamt± stronê mo¿na spokojnie
zapomnieæ. Zreszt±, nied³ugo zmieni siê ekipa, zmieni siê wiêc
i doktryna. Zatem bez nerwów :O) - wiêcej problemów nas czeka
w Iraku :O/ i samym kraju :

http://info.onet.pl/995582,11,item.html

Wsparcie udzielane przez Polskê si³om koalicji w Iraku utrudnia modernizacjê
naszych si³ zbrojnych, bo stale rosn± koszty utrzymania 2,5 tys. ¿o³nierzy i
sprzêtu - powiedzia³ Janusz Zemke w wywiadzie dla "International Herald
Tribune".

W oryginale :
http://www.iht.com/articles/2004/10/17/news/poland.html
Ciekawy jest fragment :
[..]
Poland had sent its one and only state-of-the art field hospital
to Iraq and 40 percent of its night-vision devices.
It recently sent 700 specialized vehicles, including ambulances.
[..]

Albo komu¶ co¶ siê pozaj±czkowoa³o..... albo faktycznie,
WP to ruina. Równowarto¶æ jednej brygady ma prawie po³owê
dostepnego sprzêtu noktowizyjnego ?! W pojazdach braki
w radiostacjach 8O(]

Innymi s³owy, Raport dostanie spazmów z rado¶ci,
za¶ Sejm pewnie powo³a kolejn± komisjê.



--
Pozdrawiam,
-< Antey >-
"Walking through the valley of death, "
"I shall not fear, "
"For I am at 80,000 feet and climbing..."
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 20:58:46 UTC
Zreszta, niedlugo zmieni sie ekipa, zmieni sie wiec
i doktryna.
Poprzedniej ekipie to zajelo trzy lata. Ponadto, ciagle zmiany
doktryny to nie jest cos co sprzyja obronnosci kraju.
Rownowartosc jednej brygady ma prawie polowe
dostepnego sprzetu noktowizyjnego ?!
Bo z Leopardow nie dalo sie wymontowac ;-)

A serio - jest to prawda, to przykra sprawa dosyc.
O ile lornetka jest przedmiotem trwalym, i do dzis mozna
uzywac lornetek z czasow II Wojny Swiatowej, o tyle
noktowizory sa nietrwale, tzn w miare eksploatacji spadaja
parametry przetwornikow, i po ilustam godzinach pracy
noktowizor jest do wyrzucenia (czy remontu).

40% noktowizorow!
Byloby to jednak spore zmniejszenie potencjalu
militarnego Polski.
:-\

Michal
Antey
2004-10-18 21:14:02 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Poprzedniej ekipie to zajelo trzy lata. Ponadto, ciagle zmiany
doktryny to nie jest cos co sprzyja obronnosci kraju.
To fakt. Z drugiej strony - ¿adna bzdura d³ugo siê nie utrzyma :O)
Za¶ ultra¶cis³e trzymanie siê doktryny te¿ armii nie s³u¿y... byle
zmiana w uwarunkowaniach, i potrzebne znacz±ce przemeblowanie.
Post by m***@alpha.net.pl
Bo z Leopardow nie dalo sie wymontowac ;-)
Jak to: nie da³o siê ? Raczej darczyñcy nie pozwolili ;OD
Post by m***@alpha.net.pl
tzn w miare eksploatacji spadaja
parametry przetwornikow, i po ilustam godzinach pracy
noktowizor jest do wyrzucenia (czy remontu).
Hm.. ale to chyba producenci przewidzieli...
Post by m***@alpha.net.pl
40% noktowizorow!
Mam cich± nadziejê, ¿e to nieprawda.
Lub liczone w jaki¶ dziwny sposób.
Post by m***@alpha.net.pl
Byloby to jednak spore zmniejszenie potencjalu
militarnego Polski. :-\
To moim zdaniem mniejsze z³o - bardziej martwi mnie
ma³e nasycenie tego typu ¶rodkami w WP. Gdyby tam by³o
zaanga¿owane powiedzmy 50% stanu osobowego WP
- OK, rozumiem. Ale z tego wynika, ¿e (odliczaj±c
GROM itp ) to nie mamy w kraju do dyspozycji
noktowizorów dla _pojedynczej_ dywizji piechoty.
A co z reszt± ?! Akurat mniejszym problemem jest
dla mnie obecno¶æ po³owy



--
Pozdrawiam,
-< Antey >-
"Walking through the valley of death, "
"I shall not fear, "
"For I am at 80,000 feet and climbing..."
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 21:47:34 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Poprzedniej ekipie to zajelo trzy lata. Ponadto, ciagle zmiany
doktryny to nie jest cos co sprzyja obronnosci kraju.
To fakt. Z drugiej strony - zadna bzdura dlugo sie nie utrzyma :O)
Nie. Do pierwszej wojny.
Mnie to nie pociesza.
Post by m***@alpha.net.pl
tzn w miare eksploatacji spadaja
parametry przetwornikow, i po ilustam godzinach pracy
noktowizor jest do wyrzucenia (czy remontu).
Hm.. ale to chyba producenci przewidzieli...
Jasne ze tak, i zapewne jest nalepka okreslajaca po ilu godzinach
pracy sprzet do wymiany. Problem w tym, czy W POLSKICH
WARUNKACH sie go wymieni, czy uznaje za wiecznie sprawny,
bo to przeciez w tej jednostce juz jest, teraz kupujemy dla drugiej...
Ale z tego wynika, ze (odliczajac
GROM itp ) to nie mamy w kraju do dyspozycji
noktowizorów dla _pojedynczej_ dywizji piechoty.
No, tak by to wygladalo...
:-(
Z drugiej strony, to dywizji piechoty mamy wlasciwie tylko trzy...
;-)

Michal
Antey
2004-10-19 07:41:38 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Nie. Do pierwszej wojny.
Aaaa...wybory masz na my¶li ? ;O)
Post by m***@alpha.net.pl
Mnie to nie pociesza.
Mnie tak. Podobn± sytuacjê mam na studiach, gdzie sposoby
oceniania zmieniaj± siê z semestru na semestr. Trzeba robiæ
swoje, i olewaæ chorych na w³adzê teoretyków.
Post by m***@alpha.net.pl
Jasne ze tak, i zapewne jest nalepka okreslajaca po ilu godzinach
pracy sprzet do wymiany.
Jak siê dobrze zastanowiæ, to mo¿e bêdê mia³ okazjê siê dopytaæ...
Post by m***@alpha.net.pl
Problem w tym, czy W POLSKICH
WARUNKACH sie go wymieni, czy uznaje za wiecznie sprawny,
Ja liczê, ¿e przynajmniej w GROMie wymieniaj± :O)
Post by m***@alpha.net.pl
Z drugiej strony, to dywizji piechoty mamy wlasciwie tylko trzy...
;-)
To zredukowaæ z 3 do jednej, i automatycznie nasycenie
skoczy w okolice najwy¿szego poziomu w NATO :O)


--
Pozdrawiam,
-< Antey >-
"Walking through the valley of death, "
"I shall not fear, "
"For I am at 80,000 feet and climbing..."
Mikolaj Machowski
2004-10-18 23:19:17 UTC
Albo komuś coś się pozajączkowoało..... albo faktycznie,
WP to ruina. Równowartość jednej brygady ma prawie połowę
dostepnego sprzętu noktowizyjnego ?! W pojazdach braki
w radiostacjach 8O(]
Innymi słowy, Raport dostanie spazmów z radości,
zaś Sejm pewnie powoła kolejną komisję.
Jeśli to prawda to wyjaśniałoby sporo z wypowiedzi Szmajdzińskiego. Być
może polski kontyngent[1] po prostu nie będzie w stanie technicznie
wypełniać zadań w obecnym(?) zakresie po XII 2005 r.

m.

[1] A praktycznie całe WP.
--
Nie uniknie się grzechu w gadulstwie,
kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19
m***@alpha.net.pl
2004-10-19 15:53:55 UTC
Jesli to prawda to wyjasnialoby sporo z wypowiedzi Szmajdzinskiego. Byc
moze polski kontyngent[1] po prostu nie bedzie w stanie technicznie
wypelniac zadan w obecnym(?) zakresie po XII 2005 r.
Po mniej wiecej roku dzialania PKW Irak, przyjechala
komisja do spraw, i stwierdzila znaczne zuzycie sprzetu
samochodowego.

Samochody przejechaly po okolo 60 tys km.
(Warto zapamietac ta liczbe. Zajmujac sie patrolami,
konwojami, ruchomymi posterunkami - zolnierze
przejezdzaja samochodami po ok 60 tys km rocznie.
No, niech ktos jeszcze zaproponuje gasienicowe pojazdy...)

W warunkach upalow, pustyni, szybkich manewrow,
razenia bronia strzelecka, odlamkami, przeciazeniu,
itd, itp, okazalo sie ze samochody wykazuja "znaczny
stopien zuzycia", cokolwiek to znaczy.

Skoro silnie sie zuzyly juz po roku, to trudno powiedziec
jak dlugo jeszcze wytrzymaja, bez wymiany na nowe.
Tak wiec, biorac pod uwage i samochody i "wypalanie sie"
noktowizorow, mozna przypuscic ze data "koniec 2005r",
oznacza kres mozliwosci technicznych sprzetu... Kto wie...

Michal
m***@alpha.net.pl
2004-10-19 15:55:48 UTC
Uzupelnienie:

"Ostatnio z mysla o wyposazeniu polskich zolnierzy w Iraku duza partie
m.in. okularów noktowizyjnych w PCO kupilo MON."

( http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041019/ekonomia/ekonomia_a_8.html )
( http://tinyurl.com/4f8rs )
A
2004-10-18 20:46:16 UTC
Post by m***@alpha.net.pl
Post by A
Rotfeld ??????
Dobrze kumam ????.
Skoro to prof Adam Rotfeld zostal powolany jako "odpowiadajacy
za kwestie bezpieczenstwa miedzynarodowego, globalnego",
Nie wiem po co to bracie piszesz bo co innego "pytałem" - ale to bez znaczenia.
Ludzi dzielę na mądrych i głupich choć intuicyjnie wyczuwam, że to uproszczone
podziały.


Pozdr. A
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 21:15:37 UTC
Post by A
Rotfeld ??????
Dobrze kumam ????.
Skoro to prof Adam Rotfeld...
Nie wiem po co to bracie piszesz bo co innego "pytalem" - ale to bez znaczenia.
Oh, spytales sie oczywiscie czy dobrze kumasz, przepraszam, ze nie
udzielilem Ci wyczerpujacej odpowiedzi na tak jasno i precyzyjnie
postawione pytanie.
Ludzi dziele na madrych i glupich choc intuicyjnie wyczuwam, ze to uproszczone
podzialy.
"Nie wiem po co bracie napisales to co powyzej, bo w ogole nie pytalem".
"Ale to bez znaczenia. "
Pozdr. A
/\O/\

Michal
m***@alpha.net.pl
2004-10-18 21:57:27 UTC
Nie wiem po co to bracie piszesz bo co innego "pytalem"(...)
Ludzi dziele na madrych i glupich (...)
Dobra, niech bedzie, mam chwilka czasu i pierwsza zlosc
juz mi przeszla.
Wezmy googla do reki.

Wg BBN ( http://www.bbn.gov.pl/pl/rbn/rotfeld.html )
Adam Daniel Rotfeld urodzil sie 4 marca 1938 r. w
Przemyslanach kolo Lwowa.

Rownoczesnie na stronie zydowskiej organizacji
http://hebrew.gfh.org.il/
Mozemy odlalesc liste "Children With Lost Identity"

A na tej liscie mozna odnalesc wpis:

4/3/38 Przemyslany 441 Daniel Rotfeld

( http://hebrew.gfh.org.il/children%20with%20lost%20id/chr.htm )

Tak, Zyd.

I co?

Zamiast zagajen "dobrze kumam?" wystarczylo wziac googla
do reki, kwadrans zabawy i wiesz.

Natomiast malo sie to ma do tematyki p.m.m.

Ludzi dziele na madrych i...
Eee tam... podaruje sobie.

Michal Kukula